FAQ – Vanliga frågor & svar

Beställning

Hur handlar jag?

Börja med att klicka in dig på alla våra produkter. Där väljer du en produkt du vill handlar, klicka på ’lägg till i varukorgen’ och produkten placeras i din varukorg. Du har då två alternativ: Till kassan – Då har du handlat klart och vill välja fraktalternativ och betalningssätt. Fortsätt handla – Om du vill fortsätt handla och lägga i mer i din varukorg innan du känner dig klar. Vill du avsluta ditt köp klickar du på kassan och får en översikt över ditt köp.

Att lägga en beställning

Om du bara lägger en beställning behöver du inte vara inloggad som kund. Men om du ska gå till kassan för att betala måste du logga in som kund på vår sida. Om du inte har ett konto hos oss kan du lätt skaffa dig ett direkt. Du kan även välja att handla som gäst via vår gäst kassa. Dina uppgifter sparas på din beställning men hamnar inte i vårt kundregister om du inte ber om att bli ändrad till kund själv.

Hur ändrar jag min beställning?

Vänligen skicka en e-post med artikelnummer på de produkter du vill lägga till/ta bort från din beställning så hjälper vi dig. Du kan ändra din beställning fram till att aktuell status har ändrats till skickad.

Minsta orderbelopp

Vi har för nuvarande inget minsta orderbelopp utan det går bra att bara beställa en liten sak om man skulle vilja det. Observera att vårt fraktpris inte ändras beroende på vikt eller antal produkter.

Betalning

Har betalningen kommit fram

Betalningen kommer alltid fram direkt. Har din betalning inte kommit fram är det något som gått fel på vägen. Du kan kolla detta via ditt konto och mina beställningar vilken status din beställning har.

Hur får jag mina pengar tillbaka?

Om du har ett tillgodohavande eller har betalt för mycket, betalar vi tillbaka dina pengar så snart som möjligt. Vänligen skicka ditt kontonummer samt bankens namn så överför vi summan dit till dig.

Erbjudande

Hur tar jag del av ett erbjudande som jag fått via e-post?

Det finns alltid en kampanjkod/kupongkod med i ett nyhetsbrev som skickas ut via e-post. Denna ska du aktivera när du är i din varukorg på caudpearls.se för att ta del av erbjudande.

Garanti

Hur gör jag för att utnyttja garantin?

Om en produkt inte skulle leva upp till det utlovade, ber vi dig kontakta vår kundservice e-post eller vårt formulär på vår hemsida.

Behöver jag returnera de produkter jag reklamerar?

Detta beror på reklamationen, och vi ber dig därför kontakta kundservice innan du skickar något i retur. Skulle vi behöva produkterna i retur står caudpearls.se för returportot om detta gäller en reklamation och inte ett ångratköp.

Leverans

Leveransinformation

När betalningen har kommit in till oss förbereds din beställning till dig. När ditt paket är färdig packat ändras statusen på din order inne på ditt konto. Då kommer du även få ett e-post skickat till din registrerade e-postadress om att paketet har skickats ut till dig. Skulle du inte få en e-post om att ditt paket har skickats och statusen har ändrats vänligen ta kontakt med vår kundtjänst efter att du kontrollerat stavningen på din e-post. Det är därför viktigt att dessa uppgifter är korrekta samt är i bruk.

Leverans alternativ

Vi skickar alla våra paket med postnord. Ditt paket skickas i en bubbelpåse som skyddar dina produkter som du köpt. Normalt sett skickas ditt paket hem till dig, skulle det vara för stort och inte kunna levereras hem till dig skickas det ut en avisering så du kan hämta ditt paket på närmaste utlämningsställe. Vill du veta var ditt närmaste utlämningsställe är vänligen kontakta www.postnord.se för mer information.

Paketporto

Vi har ett fast pris på portokostnaden för ett paket på 39.00 kr. Inga övriga kostnader tillkommer för denna tjänst. Kostnaden är oberoende på hur mycket eller lite man handlar och heller inte beroende på vikt. Vi erbjuder våra kunder som handlar över 599.00 kr gratis frakt. När du kommer över den summan exkl. fraktkostnaden på 30,00 kr skickas ditt paket automatiskt utan någon fraktkostnad till dig dvs. gratis. Detta erbjudande försvinner även automatiskt om summan ändras när man kommer till kassan och en kontroll görs.

Leveransgaranti

Vi tar tyvärr inga åtgärder för hur posten hanterar ditt paket och vi ansvarar inte om något händer under resans lopp. Vi ber dig vänligen ta kontakt med oss om du upplever något problem.

Leveransförsening

Kunden får genom skriftligt meddelande till caudpearls.se häva avtalat köp så vitt avser försenade produkter om leverans försening som beror på caudpearls.se eller något förhållande på ens sida pågår mer än 45 dagar.

Sekretess

Vi använder dina personuppgifter till att hålla dig informerad genom nyhetsbrev om erbjudanden, med ditt tillstånd. Din e-postadress kommer inte säljas vidare till andra företag. Caudpearls.se följer och hanterar dina personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PuL) och Datainspektionens riktlinjer för lagring av personuppgifter. De uppgifter du registrerar på caudpearls.se skyddas av en säker IT-miljö.